אילן-המנעולן-קאבר-מובייל
מנעול רב בריח
Picture of אילן המנעולן
אילן המנעולן

איך אנחנו, אנשי המקצוע מתייחסים למנעול רב בריח ולמי היינו ממליצים להתקין מנעול מסוג זה

בחירה של מנעול רב בריח היא בחירה כמעט ברורה מאליה בקרב מרבית הישראלים. הסיבות לכך מגוונות, החל מהעובדה כי אחת החברות המרכזיות בתחום היא החברה ‘רב בריח’ שמטבע הדברים המנעול רב בריח הותאם בראש ובראשונה לדלתות שלה, אבל גם אם אנחנו בוחנים את היקף ההיצע של מנעולים איכותיים, עובדים היטב שיכולים לתת מענה ברמה גבוהה במחירים נוחים, הרי שגם במישור הזה, ללא כל ספק מנעול רב בריח יכול לתת לנו את התשובה הטובה ביותר עבור נעילה איכותית, נוחה ומסודרת של הדלת תוך שהתשלום על המנעול הוא תשלום נמוך באופן יחסי.

מנעול לדלת מהסוג של מנעול רב בריח הוא מנעול דלת מכני. מה זאת אומרת? מנעול לדלת יכול להיות מבוסס על פעולה מכנית פשוטה, פעולה שמובילה את הפינים הממוקמים בתוך חור המנעול להסתובב באמצעות המפתח מה שמכניס את לשונית הנעילה או מוציא אותה בהתאמה ועל ידי כך קובע האם אנחנו מדברים על דלת נעולה או פתוחה. אבל מנעול לדלת יכול להיות גם להיות מנעול שעובד בדרכים אחרות, לצורך העניין במקרה של מנעול חשמלי. האם הדבר הנכון עבורכם הוא לרכוש מנעול חשמלי או שמא מנעול מכני, כאן אנחנו כבר נכנסים לשאלה שמצריכה מאיתנו לבחון היטב את הדברים לעומק.

כדי להסביר טוב יותר את ההבדלים ומתוך כך גם את הייחודיות של מנעול רב בריח, אני אילן המנעולן, מבקש לבצע את הסריקה המקצועית הזו ברגעים אלו ממש.

מה היתרון של מנעול חשמלי לעומת מנעול רב בריח

רגע לפני שנצלול לעומק ונבין מדוע מנעול לדלת שמנגנון הנעילה שלה מבוסס על פעולה מכנית ועוד הפעולה המכנית שאותה מבצע מנעול רב בריח הוא מנעול איכותי וטוב, אני, אילן המנעולן, הייתי שמח רגע לדבר על מנעול רב בריח באופן כללי.

מה שחשוב להבין בכל מה שנוגע למנעול חשמלי זה שבאמת לכתחילה מדובר על מנעול שמכיל בתוכו מגוון עצום של חידושים. מנעול חשמלי הוא מנעול שלא צריך עבורו מפתח, ניתן לפתוח אותו בעזרת שלט או סיסמא, מה שבהחלט מעודד בתי עסק רבים להתקין אותו שכן במקרה כזה לא צריך לחלק לכלל העובדים מפתחות, אלא ניתן לסמוך על כך שכל אחד יזכור את הסיסמא וזה הכל. מנעול חשמלי הוא מנעול שמאפשר לנו להתקין מנגנון נעילה איכותי גם על דלתות צרות יחסית, מה שלא יתאים כמובן במקרה של מנעול רב בריח.

אבל החסרונות של מנעול חשמלי מתבטאים בעיקר כאשר אנחנו מדברים על ביטחון ובטיחות. מדוע? משום שמנעול חשמלי עלול למנוע אבטחה מלאה במקרה של נפילת מתח החשמל. במקרים של שריפה, הפסקת חשמל או כל מפגע בטיחותי אחר, אנחנו עלולים לקבל דלת לא נעולה או נעולה בלי כל יכולת לפתוח אותה דווקא כאשר יש לברוח מהמבנה. לכן, ההמלצה שלי, של אילן המנעולן כמו של יתר חברי למקצוע הוא להבטיח כי יש בנוסף למנעול חשמלי גם מנעול מכני שמאפשר יציאה בטוחה של כל הנוכחים מהבניין או מהחדר במקרה הצורך.

בדרך כלל, חברות רבות, יבקשו להתקין מנעול רב בריח, מנעול מכני ופשוט שעושה עבודה נהדרת, כדי להיות בטוחים כי קיימת דרך מילוט במידת הצורך ברגעים הקשים. כמו כן, החסרונות הללו של מנעול חשמלי, מעודדים משפחות רבות דווקא לאמץ את הרעיון של מנעול בעל מנגנון הגנה מכני, מה שנקרא מנעול ‘צילינדר’ ובתוכו מנעול רב בריח.

מה היתרון של מנעול רב בריח בתור מנעול צילינדר

מנעול רב בריח הוא, כאמור, מנעול בעל מנגנון מכני. כלומר, הפטנט מבוסס על מנעול שהשיניים שלו מסודרות באופן כזה שיתאים לזיזים הקטנים שבחור המנעול. כאשר המפתח מסתובב לצד אחד לשונית הדלת יוצאת ופותחת את הדלת, כאשר הזיזים מוציאים את לשונית הנעילה אנחנו נראה את הדלת ננעלת. מנעול רב בריח בהקשר הזה הוא מנעול לדלת שלא רק מוציא לשונית נעילה אחת אלא שורה של לשוניות נעילה, לכן אנחנו קוראים לו: ‘רב בריח’ כלומר, מפתח בעל כמה בריחים, כמה לשוניות נעילה.

מנעול רב בריח הוא מנעול שמאפשר לא רק נעילה טובה באמצעים פשוטים ולא יקרים, אלא העובדה כי אנחנו מדברים על מספר של לשוניות נעילה מבטיח לא אחת כי יהיה קשה יותר לפרוץ את הדלת. שכן גנבים בדרך כלל ינסו לפתוח לשונית נעילה אחת ולא ינסו לפתוח ללא הצלחה שורה של בריחים. זה יהיה בדרך כלל הרגע בו אותם גנבים יעדיפו לברוח.

מנעול רב בריח הוא מנעול אותו יש להניח בעזרת מנעולן מוסמך. על כך אני, אילן המנעולן, עתיד להרחיב ממש עכשיו.

מדוע כדאי להיעזר באיש מקצוע מיומן

מנעולן מקצועי יכול לתת לכם את השירות הטוב ביותר. זאת משום שאנחנו חייבים להבין כי מנגנון הנעילה ממש לא מסתיים במנעול עצמו. אנחנו מדברים על כך שכל החלקים שמרכיבים את הדלת ואת פתח הדלת חיוניים גם הם כדי להבטיח נעילה של הדלת.

לכן, חשוב מאוד שאיש מקצוע מנוסה יביט על הדברים וידע להגיד האם יש בעיה במשקוף, במנח הדלת, בצירים, בידית הדלת ועוד כדי שתהיו בטוחים כי לא רק התקנתם מנעול רב בריח אלא גם הפכתם בטוחים בכך שהכל עובד כשורה.

אני, אילן המנעולן, אשמח לעמוד לשירותכם בכל עת כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן